sábado, 24 de junio de 2017

El ferrer de Wootton Major - J. R. R. Tolkien

El ferrer de Wootton Major - J. R. R. Tolkien
Aquesta entrada l'escriuré en català perquè el llibre que he llegit és un recull de relats del senyor Tolkien traduïts al català. Es una edició de la editorial Proa i porta per títol: El ferrer de Wootton Major i La fulla d'en Niggle.

Com que han estat dos relats breus intentaré ser tan breu amb la meva valoració: ¡No puc amb aquest autor!

És que no sé que em passa amb el senyor Tolkien pero continúo sense entrar en el seu món. Sempre que acabo de llegir alguna cosa seva se'm planteja una senzilla pregunta al cap: "I?" I en aquest cas he tornat a preguntar-me el mateix... val, que sí Tolki, que he llegit tot el que has escrit i he seguit amb atenció tot el que  m'has explicat d'aquest món de fantasía pero... i? 

Cony! Que fins hi tot el relat del ferrer no parla d'un ferrer, tracta d'un puto cuiner i el seu pastís! És que no puc!

Tot i així, sabent que hi ha tants fans de l'autor i de la seva obra sempre tinc l'esperança que sigui la propera novel·la la que m'enamori. Mentrestant tots els seus fans em continuaran odiant mentre jo em pregunto: i?

0 comentarios:

Publicar un comentario